Κάθε χρόνο, η 36χρονη Αμερικανίδα Άσλεϊ Ντελκαχούντι υπόσχεται στον εαυτό της ότι δεν θα αγοράσει τα δώρα των Χριστουγέννων την τελευταία στιγμή. Πάντα, όμως, καταλήγει να ψωνίζει την 24η Δεκεμβρίου. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Φλόριντα κατατάσσει τους ανθρώπους σε κατηγορίες ανάλογα με το πώς ψωνίζουν τα δώρα τους.
Η έρευνα επισημαίνει ότι ο τρόπος με τον οποίον γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία αποκαλύπτει πολλά για τον χαρακτήρα του κάθε ανθρώπου.
Εκείνοι που αγοράζουν δώρα της τελευταίας στιγμής
Δεν έχουν άγχος για τις επιλογές τους, δεν θεωρούν την αγορά δώρου ώς κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό, έχουν έτοιμες δικαιολογίες για τη μη επιλογή σωστού δώρου, ενώ θεωρούν ότι ακόμα και μια δωροεπιταγή είναι καλό δώρο και «μας βγάζει από τον μπέλα».
Εκείνοι που φτάχνουν λίστα από πολυ νωρίς, τσεκάρουν και ξανατσεκάρουν τι θα ψωνίσουν στον καθένα
Συγκροτημένοι άνθρωποι, με πρόγραμμα στη ζωή τους. Λειτουργούν αποτελεσματικά και παραγωγικά όταν είναι μέσα στο πρόγραμμα και ενδεχομένως αποδιοργανώνονται τελείως σε περίπτωση που το πρόγραμμα καταστρατηγείται. Χρειάζονται πολύ χρόνο ωστόσο προκειμένου να πάρουν την κάθε τους απόφαση.
Εκείνοι που αγοράζουν δώρα τυποποιημένα, συνηθισμένα και χωρίς φαντασία
Επιμενουν στις σίγουρες λύσεις και στα συντηρητικά πρότυπα, αδιαφορούν για τις προκλήσεις και για το καινούργιο, δεν ρισκάρουν και δεν διακρίνονται για την τεχνοκρατική διαχειριση του προγράμματός τους. Είναι τυπικοί και δεν επιθυμούν συναισθηματική εμπλοκή στις κοινωνικές τους υποχρεώσεις. Ωστόσο δίνουν αξία στη διαδικασία του δώρου, το οποίο δεν θεωρούν αναγκαίο κακό.
Εκείνοι που αγοράζουν δώρα στηριζόμενοι στο δικό τους γούστο και δεν σκέφτονται εαν θα αρέσουν ή όχι σε αυτόν που απευθύνονται
Είναι εγωκεντρικοί, θεωρούν ότι από τη στιγμή που αρέσει στους ίδιους ένα βιβλίο ή ένα κασκόλ θα πρέπει να αρέσει και σε όλους τους άλλους. Πιστεύουν ότι αποτελούν το επίκεντρο του πλανήτη. Βαθύτατα προβληματικά άτομα στην κοινωνική συμπεριφορά τους.
Εκείνοι που κάνουν δώρα «με την ψυχή τους»
Βαθύτατα συναισθηματικοί τύποι, αδιαφορούν για το κόστος των δώρων, αγοράζουν μόνο με βάση το θυμικό, τη διάθεσή τους και πολλές φορές καταφεύγουν σε υπερβολές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου